Kampania “Badaj się i Lecz”
(wrzesień – grudzień 2020)

Celem kampanii jest uświadomienie Polakom, że kontynuacja terapii chorób przewlekłych, jak również wczesne rozpoznanie i rozpoczęcie leczenia są niezwykle istotne, również podczas pandemii COVID-19.

Choroby przewlekłe, takie jak cukrzyca, choroby sercowo-naczyniowe, nowotwory, czy choroby płuc nie będą czekać na ustąpienie pandemii. Dlatego, w przypadku pojawienia się jakichkolwiek niepokojących objawów lub wyczerpania zapasu leków, nie można zwlekać z teleporadą lub wizytą u lekarza. Wczesna diagnostyka i kontynuacja leczenia są kluczowe by poprawić stan zdrowia pacjentów.

Kampanię „Badaj Się i Lecz” tworzy koalicja wielu organizacji pacjentów: Polskie Towarzystwo Wspierania Chorych na IPF, Fundacja Udaru Mózgu, Stowarzyszenie „Udarowcy. Liczy się wsparcie”, Polskie Stowarzyszenie Diabetyków, Stowarzyszenie Edukacji Diabetologicznej SED, Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Przewlekłą Obturacyjną Chorobę Płuc “Oddech”, Polska Federacja Stowarzyszeń Chorych na Astmę, Choroby Alergiczne i Przewlekłe Obturacyjne Choroby Płuc, Polskie Towarzystwo Oświaty Zdrowotnej, Fundacja Zdrowie i Edukacja Ad Meritum oraz prowadzących portale: mojacukrzyca.org, cukrzyca.pl i dietolog.pl. Honorowym patronatem objęły ją: Polskie Towarzystwo Diabetologiczne, Polskie Towarzystwo Chorób Płuc, Polskie Towarzystwo Kardiologiczne. Partnerem wspierającym kampanię jest Boehringer Ingelheim.

  • Opracowanie strategii komunikacyjnej
  • Pozyskanie i koordynacja współpracy z partnerami kampanii
  • Przeprowadzenie sondy ulicznej w 6 miastach Polski
  • Przygotowanie spotu radiowego
  • Przygotowanie 3 spotów telewizyjnych
  • Przygotowanie 3 podcastów z ekspertamiPrzyg
  • Przygotowanie infografiki nt. teleporady
  • Współpraca z mediami ogólnopolskimi i regionalnymi
  • Przygotowanie grafik i postów do mediów społecznościowych
  • Prowadzenie biura prasowego

 

Wyniki działań medialnych:

  • Liczba publikacji w dniach 21.09-18.12.2020 – 1 115

    TV – 6
    RADIO – 8
    PRASA – 2
    INTERNET – 968
    SOCIAL MEDIA – 108

  • Ekwiwalent reklamowy (AVE) – 1 266 386 PLN
  • Dotarcie – 6 218 367